Kundservice

Kundservice

Kanske hittar du svaret på det du undrar över här, bland de vanligaste frågorna? Du kan självklart också kontakta oss direkt med din fråga.

1. Hur betalar jag för varorna?

Du behöver inte betala på förhand; vi skickar en faktura tillsammans med försändelsen som du har 14 dagar på dig att betala. Observera att vi aldrig ber dig uppge sensitiv information, som konto- eller kreditupplysningar, då vi uteslutande använder oss av faktura som betalningsmedel.

Din betalningsfrist står specificerad på fakturan. Vid utestående eller försenad betalning är vi förpliktade att informera om gällande avgifter för eventuella betalningspåminnelser. Vi levererar endast till svenska och norska adresser.

2. Var kan jag köpa era produkter?

Alla produkter som Lab Pharma marknadsför säljs på våra hemsidor. På det sättet slipper du kostnadskrävande mellanhänder.

3. Hur fungerar abonnemanget?

Vi i Lab Pharma har specialiserat oss på att förse folk med kosttillskott, och vi vet hur viktigt det är att dessa leveranserna är kontinuerliga och pålitliga. Produkterna vi säljer är värdefulla för kroppen – speciellt över lång tid – och därför upprättas det automatiskt ett abonnemang när du beställer en eller flera produkter. Den första försändelsen du mottar levereras med ett garantikort, och du har alltid 14 dagars öppet köp.

Varje eller varannan månad, beroende på vilken produkt det gäller, mottar du en ny försändelse av kosttillskottet du har valt att abonnera på. Som regel skickas den nya försändelsen ut i god tid (10 – 12 dagar) innan den förra är beräknad att vara slut, så du aldrig ska behöva stå utan ditt/dina kosttillskott.

Det är ingen bindningstid på abonnemanget. Var bara uppmärksam på att vi har satt en ändringsfrist för orderkancelleringar, eftersom vi packar och skickar iväg den nya försändelsen 10-12 dagar innan din tidigare försändelse beräknas ta slut. Ändringsfristen står specificerad på varje faktura.

4. Jag har uppnått önskat resultat och vill avsluta mitt abonnemang. Hur går jag till väga?

Detaljerna för att administrera ditt abonnemang hittar du på någon av dina fakturor; se efter vår logo längst upp till höger på arket.

 5. Varför mottar jag ytterligare försändelser, trots att jag bara beställde ett första prövopaket? 

www.labpharma.se kan du abonnera på hälsokostprodukter utan bindningstid, men eftersom vi inte säljer enstaka försändelser måste du själv informera oss om du inte önskar fler leveranser. Anledningen till att vi har valt att göra på detta sättet är att det är:

Enkelt – du går in på vår hemsida, hittar det eller de kosttillskottena du vill ha och trycker på “Beställ”. Produkterna blir sedan skickade rätt hem till din brevlåda.

Praktiskt – du mottar automatiskt en ny försändelse några dagar före din beräknade månadsförbrukning är uppnådd. På detta sättet slipper du tänka på att beställa nya förpackningar på egen hand. Om du vill säga upp ditt abonnemang, eller behovet för ditt/dina valda kosttilsskott ändras, är det bara att informera oss om detta.

Tryggt – du betalar ingenting på förhand och har alltid 14 dagars returrätt från och med dagen du ingick abonnemanget.

Det är enkelt att göra ändringar i ditt abonnemang; oavsett om du ska hoppa över en eller flera försändelser, eller om du vill säga upp abonnemanget helt och hållet.

6. Jag har inte fått varorna jag har beställt. Var har de blivit av?

Antingen har du uppgett fel adress när du registrerade dig, eller så har Posten gjort ett misstag. Vi skickar ut försändelser dagligen, och nya beställningar inom 5 – 10 dagar. Paketena skickas med B-post och du bör därför beräkna åtminstone 5 dagars leveranstid från Postens sida. Om du fortfarande inte har mottagit din order inom 2 veckor från beställningsdatumet ber vi dig att ta kontakt med oss. Kom ihåg att uppge din adress, så är det enklare för oss att reda ut problemet.

7. Kan jag beställa åt flera personer än mig själv?

Självklart kan du det. Använd dig bara av kontaktschemat för att informera oss om hur många personer du vill beställa till.

8. Är det någon bindningstid vid tecknande av abonnemang hos er?

Nej, vi har ingen bindningstid. Däremot har vi har satt så kallade ändringsfrister på våra abonnemang som står specificerade på alla fakturor. Detta är alltså inte en bindning, utan en frist som säkerställer att vi hinner kancellera packning och leverans före en uppsägelse träder i kraft. Om du säger upp abonnemanget efter fristen måste du behålla och betala den/de sista varan/varorna du mottar. Kom därför ihåg att vara ute i god tid om du vill säga upp ditt abonnemang.

9. Är det någon åldersgräns för att handla hos er, och har enstaka produkter egna åldersgränser?

Du måste vara 18 år eller äldre för att kunna handla hos oss.

10. Vilka lagar regulerar Lab Pharma?

Lab Pharma säljer kosttillskott. Det är en vanlig missuppfattning att kosttillskott och medikamenter (“mediciner”) är samma sak, men kosttillskott klassificeras faktiskt som näringsmedel. Våra produkter reguleras därför av livsmedelslagen, på samma sätt som mat- och dryckesvaror, och det är med andra ord Livsmedelsverkets uppgift att se till så att vi följer svenska lagar och direktiv.

Som återförsäljare av kosttillskott är vi pliktiga att etablera och följa egna rutiner för internkontroll. Detta innebär att all försäljning och marknadsföring av våra produkter är i samsvar med svensk lagstiftning.

11. Jag hittar inte svaret på min fråga. Kan jag kontakta er direkt på något sätt?

Vi ber dig att läsa igenom “Vanliga frågor” noggrant före du tar kontakt.

Om du fortfarande inte kan hitta svar på din fråga
kan du kontakta oss här: kundeservice@labpharma.no



© 2015 Lab Pharma AS | Besöksadress: Sinsenveien 53 D 0585 Oslo | Postadress: Postboks 4760 Nydalen 0421 Oslo | Orgnr: 997 105 028 | kundeservice@labpharma.no